Mrs Erlebach

Follow Me on Pinterest

tisdag 18 augusti 2009

Nära körsbärs döden!

Dessa flaskor med körsbärs saft har kostat svett & tårar!
Min kära bror ringer och säger att du måste plocka körsbären idag för annars trillar de av.
Sen tillägger ha att körsbärsträdet är höööögt och jag måste ha en stege med mej.
Pust och stön, iväg och hämtar stege och släpet som min kära man kopplar på. Precis då ser jag svarta moln o storm svepa upp över himlen, nu var det bråttom innan regnet kommer!!!
Iväg med släpet då det ofattbara händer!! Släpet lossnar o flyger iväg mitt i rusningtid i en rondell....kul va...
Som tur är så får jag oväntad hjälp av Daniels arbetskamrat som kommer springandes och monterar på släpet igen.... Innan detta var klart hade hela stan åkt förbi och tutat....kul...
Sen iväg till brorsan och monterar upp jävuls stegen på hans mossiga gräsmatta....hur ska detta sluta tänkte jag när nära 100kg smyger upp på den katastrofalt vingliga stegen. Då har det börjar blåsa ordentligt och minuterna senare kom regnet.......Det var som himlen öppnade sej. Eftersom jag var fast besluten att få ner de där jävla körsbären idag stod jag kvar, tills kära bror skriker och frågar om jag leker åskledare. kul.....
Det hade jag såklart inte tänkt på, åskan lät så långt borta. Dyngsur släpade jag ner med min lilla hink, besegrad......
Gissa om det blev kanongod körsbärs saft med muscovadosocker. Jag gjorde även yoghurtglass med körsbär och krossad choklad, mumma!

Inga kommentarer: